Nowy Passat już w sprzedaży

W polskich salonach Volkswagena można już zobaczyć i sprawdzić podczas jazdy testowej nowego Passata. Ósma generacja tego bestsellera debiutuje z nowymi silnikami, mniejszą masą, a także najnowszymi systemami informacyjno-multimedialnymi, wspomagającymi i poprawiającymi komfort. Nowy Passat dostępny jest zarówno w wersji Limousine jak i Variant.

Bogato wyposażoną w standardzie wersję tego modelu z silnikiem o mocy 125 KM wyceniono na 90.790 zł.

Już od ponad czterech dziesięcioleci Volkswagen udoskonala Passata. Najnowsza generacja tego bestsellerowego modelu, oferowanego w wersjach Trendline, Comfortline i Highline, wyposażona jest w liczne innowacyjne rozwiązania. Passat debiutuje z nowymi silnikami, mniejszą masą oraz najnowszymi systemami multimedialnymi, wspomagającymi i poprawiającymi komfort. Należą do nich Active Info Display (w pełni cyfrowy wyświetlacz wielofunkcyjny zastępujący zegary), wysuwany wyświetlacz Head-up, jak również takie systemy, jak Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, rozpoznający także pieszych i trzy dalsze światowe nowości: Emergency Assist (system zatrzymujący samochód w przypadku zaśnięcia bądź zasłabnięcia kierowcy), Trailer Assist (ułatwiający manewrowanie z przyczepą) oraz asystent jazdy w korkach.

Nowy Passat oferowany będzie początkowo z czterema silnikami TSI oraz czterema silnikami TDI. Silniki benzynowe dysponują mocą odpowiednio: 125, 150, 180 i 220 KM. Za przeniesienie mocy w tych jednostkach odpowiedzialna jest 6-biegowa przekładnia manualna lub dwusprzęgłowa DSG 1.4 TSI o mocy 150 KM, która posiada system aktywnego odłączania cylindrów (ACT), tymczasowo wyłączając drugi i trzeci cylinder. W zależności od stylu jazdy pozwala to na zaoszczędzenie około 0,5 litra paliwa na 100 km, a dzięki temu nowy Passat z tym silnikiem zużywa zaledwie 4,9 l/100 km.

W przypadku silników wysokoprężnych do wyboru mamy jednostki 1.6 TDI o mocy 120 KM i trzy jednostki o pojemności 2.0 TDI o mocy 150 KM, 190 KM i 240 KM. Silnik 120 KM może być zamawiany z 6-biegową przekładnią manualną, natomiast 150 KM i 190 KM z przekładnią manualną lub 6-biegową DSG. W Passacie debiutuje również bardzo mocna 240-konna jednostka, jest to silnik bi-turbo, który oprócz wysokiej mocy dysponuje także imponującym momentem obrotowym 500 Nm. W tym wariancie montowany jest seryjnie napęd na wszystkie koła 4MOTION i 7-biegowa przekładnia DSG.

Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6, zaś zużycie paliwa i tym samym emisję CO2 udało się obniżyć nawet o 20 procent. Wszystkie wersje są wyposażone w system Start-Stop oraz tryb rekuperacji. Oferta silników będzie rozszerzana, a docelowo obejmie 10 silników o mocy od 120 do 280 KM.

Leave a Comment.