Premiera nowego minivana Mitsubishi Xpander

Podczas salonu samochodowego 25 GAIKINDO Indonesia International Auto Show w Dżakarcie, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zaprezentowała nowy model minivana Xpander (nazwa pochodzi od angielskiego expand – rozwijać, powiększać, wzbogacać). Nazwa modelu nawiązuje do strategii firmy, która pragnie oferować swoim klientom nowe możliwości, rozwijające i wzbogacające ich życie.

Główne cechy modelu Xpander:

  • Jego długość wynosi 4475 mm, stylistyka łączy linie pojemnego MPV z wyglądem twardego i dynamicznego SUV,
  • Charakterystyczna koncepcja przodu pojazdu w stylu “Dynamicznej Tarczy” nawiązuje do modeli Outlander PHEV, Pajero Sport oraz Eclipse Cross, podkreślając ochronę pasażerów i pieszych, którym podporządkowano formę tej części pojazdu,
  • Szerokie nadkola wzmacniają pełen mocy, inspirowany kształtami SUV wygląd samochodu,
  • Światła pozycyjne wykonane w technice LED są umieszczone wysoko, tuż pod pokrywą silnika, aby nie tylko dodawały urody, ale też poprawiały widoczność samochodu na drodze, natomiast reflektory umieszczono w zderzaku w taki sposób, by uzyskać ich maksymalną skuteczność w trudnych warunkach drogowych,
  • Ukształtowane w formę litery „L” tylne światła LED oddzielono od świateł hamowania,
  • Charakterystyczna dla MMC pozioma architektura deski rozdzielczej ułatwia jazdę po nierównych i krętych drogach,
  • Oszczędny w formie zestaw wskaźników i elementów sterowania oferuje intuicyjną ergonomię obsługi, a jego staranny design podkreśla jakość i wrażenie przestrzeni, dzięki wizualnemu połączeniu z powierzchniami bocznymi na drzwiach samochodu,
  • Przebieg linii dachu zapewnia dużą przestrzeń wokół głów pasażerów, częściowe przykrycie szkłem tylnego słupka pozwoliło uzyskać wrażenie dachu unoszącego się nad samochodem,
  • 7-miejscowy Xpander jest szerszy na zewnątrz (1750 mm) i większy wewnątrz, niż jego bezpośredni konkurenci, co obrazuje nowe podejście do koncepcji samochodu MPV,
  • Przestronnemu przedziałowi pasażerskiemu – największemu w tym segmencie samochodów – a także przemyślnemu rozplanowaniu wnętrza wokół pasażerów Xpandera towarzyszy duża przestrzeń bagażowa,
  • Oparcia drugiego (dzielonego 60:40) oraz trzeciego rzędu siedzeń (dzielonego 50:50) można łatwo składać, by aranżować różne kombinacje układu siedzeń i przestrzeni bagażowej, lub by uzyskać jak największą, wolną od progów, ciągłą i płaską przestrzeń bagażową,
  • Dzięki starannemu wyciszeniu kabiny, rozmowy w czasie jazdy nie będą wymagały podnoszenia głosu, unikalnym rozwiązaniem w tym segmencie pojazdów jest panoramiczna szyba przednia Xpandera, którą wykonano z grubego, laminowanego szkła wysokiej jakości z dodatkową warstwą blokującą przenikanie do kabiny zewnętrznych hałasów, co przyczynia się do ogólnego wyciszenia wnętrza pojazdu,
  • Cicho pracująca, wydajna klimatyzacja wnętrza została zaopatrzona w precyzyjną regulację nadmuchu, z 8 poziomami dla kierowcy i przedniego pasażera oraz 4 poziomami regulacji dla miejsc z tyłu,
  • Wielofunkcyjny kolorowy wyświetlacz LED umieszczony w centralnej części zespołu wskaźników gwarantuje dostarczanie kierowcy wszystkich informacji, które są mu potrzebne,
  • Moduł rozrywkowy może być łatwo zintegrowany ze smartfonami poprzez łącze Bluetooth® , umożliwiając wykonywanie połączeń telefonicznych bez dotykania telefonu i zapewniając łączność z internetem, nie zapomniano też o złączu USB, a w każdym rzędzie siedzeń znalazło się zapalniczkowe gniazdko zasilające 12V,
  • System bezkluczykowego działania (Keyless Operation System – KOS) pozwala na otwieranie samochodu i uruchamianie silnika, gdy kierowca ma w kieszeni lub w torebce kluczyk zdalny KOS,
  • Prawdziwie terenowy prześwit wynoszący 205 mm pozwala na bezstresową jazdę po nieutwardzonych drogach, czy w czasie tropikalnych burz, jednocześnie samochód zapewnia wysoki komfort jazdy i dobre prowadzenie, co uzyskano dzięki lekkiej i sztywnej konstrukcji nadwozia, a także dzięki optymalizacji konstrukcji zawieszenia kół, która wyróżnia samochód na tle konkurencji z segmentu MPV,
  • Xpander napędzany jest benzynowym 16-zaworowym czterocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 1,5 l i o mocy maksymalnej 105 KM, wyposażonym w opracowany przez Mitsubishi Motors system MIVEC, zapewniający wysoką moc, niskie zużycie paliwa i niski poziom zanieczyszczenia spalin,
  • Silnik może być łączony z 5-biegową przekładnią manualną lub z 4-biegową przekładnią automatyczną, w obu przypadkach napęd przenoszony jest na koła przednie, a układ napędowy zapewnia solidne przyspieszenia i dobrą dynamikę jazdy, nawet w terenach górskich przy pełnym obciążeniu samochodu,
  • W modelu Xpander nie zabrakło opracowanego przez MMC systemu RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) podwyższającego poziom bezpieczeństwa biernego struktury samonośnego nadwozia, który pozwala łączyć zdolność pochłaniania dużych energii z zachowaniem integralności kabiny,
  • Znakomity poziom bezpieczeństwa zapewniają liczne systemy aktywnego bezpieczeństwa z palety wyposażenia standardowego, jak wspomaganie awaryjnego hamowania, ABS, ASC (aktywna kontrola stabilności), HSA (wspomaganie ruszania na wzniesieniu), czy ESS (sygnalizacja hamowania awaryjnego).

Leave a Comment.